Retourtje Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lisa Duvekot - WaarBenJij.nu Retourtje Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Lisa Duvekot - WaarBenJij.nu

Retourtje Antwerpen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Juli 2014 | België, Antwerpen

Hallo allemaal!

Mijn eerste berichtje op waarbenjij.nu over mijn reis naar Zuid-Amerika! En niet vanuit Heiloo, nee mijn reis is al begonnen, namelijk vanuit Antwerpen! En dan ook niet om hier vanaf Antwerpen Airport naar Lima te vliegen, nee, ik neem morgenochtend rustig weer de Thalys naar Schiphol.

Huhh????

Omdat dit eigenlijk de allesomvattende reactie is die ik van iedereen die ik dit reisschema vertelde kreeg, zal ik het hier nog even uitleggen. KLM bood een actie aan in België voor een (veel) goedkoper vliegticket naar Lima. Om te voorkomen dat skere Nederlanders (ikkuh!) gebruik maken van deze actie en dus niet gewoon een duur ticket kopen, hebben ze ervoor gezorgd dat er een treinreis vanuit Antwerpen bij in zit waar je gebruik van MOET maken, anders worden de vluchten geannuleerd. Ik moet zelfs mijn afgestempelde treinticket bij de incheckbalie op Schiphol laten zien.
Maar omdat ik zo rechtstreeks naar Lima vlieg en niet over New York of Houston, met een ticket van een paar honderd euro goedkoper, en ook nog eens met KLM, heb ik dat retourtje Antwerpen maar voor lief genomen. Ik zit nu met paps op de hotelkamer van het Ibis hotel naast het Centraal Station een wijntje te drinken, dus dat is ook nog eens hartstikke gezellig de avond voor vertrek.

Afgelopen week stond in het teken van vertrekken, maar ik heb het als een hele leuke en gezellige week ervaren! Eerst de diploma-uitreiking met allemaal jaargenootjes waarvan ik van sommige misschien wel voorgoed afscheid heb genomen, toen mijn afscheidsfeestje met lieve familie en vrienden waarbij dat hopelijk niet het geval is :), en nog een paar daagjes de laatste spulletjes kopen en regelen, bezoekjes van mensen die niet op m'n fiesta waren, Wout die er bijna elke dag was en supergoed (bijzonder, de autocorrect maakte hier supergedelegeerden van) heeft geholpen, en heel hard roepen dat ik bij deze reis toch echt niet alles op de dag voor vertrek ga inpakken en het vervolgens op de dag van vertrek zelf doen (nou ja, het klopte dus..). Ach, uiteindelijk zit alles in mijn oranje backpack, ik vergat alleen even de grootste schoenen die ik bij me heb mee te nemen. Gelukkig waren er vandaag nog oplettende ouders die dat me konden vertellen.

De komende 7 maanden niet!
Maar daar heb ik zin in.

Het volgende bericht vanuit Cusco! Daar zal ik zaterdagochtend (voor jullie zaterdagmiddag) aankomen, na mijn overnachting in Lima en vlucht naar Cusco. Tot dan!

Adios! Liefs

  • 05 Juli 2014 - 00:18

    Nienke:

    Hoi Lies,

    Wat leuk om je eerste bericht te lezen. En natuurlijk ook om vandaag je eerste reiservaring van Antwerpen naar Schiphol mee te maken. De NS heeft het je niet makkelijk gemaakt. :-) . Maar het ging heel goed. En gelukkig hebben wij je nog kunnen omhelzen. Vanavond hebben we samen met Douwe en Tijmen op de site van de KLM gezien hoe je Peru over de Amazone binnenvloog. We zijn heel benieuwd hoe het verder gaat en geniet ervan. xxxx Nienke en Jeroen.

  • 05 Juli 2014 - 01:38

    Anne:

    Ik ga je in de smiezen houden kleine, heeeeel veel genieten! Dikke kus

  • 05 Juli 2014 - 08:36

    Margit:

    Hee Lisa, wat leuk om al wat van je te lezen. Veel Plezier! Lfs, Margit

  • 07 Juli 2014 - 21:35

    Moniek:

    Leuk berichtje Lisa. Heel veel succes en plezier op je spannende reis, groetjes uit Driebergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Lisa

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 10939

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 03 Februari 2015

Mijn reis door Zuid-Amerika

Landen bezocht: